L’alcalde d’Ontinyent i candidat de La Vall Ens
Uneix a les eleccions municipals, Jorge Rodríguez, ha presentat a l’empresariat
de la ciutat un nou programa de foment de l’ocupació a la ciutat. Tal com
explicava Jorge Rodríguez aquest dilluns a un nodrit grup d’empresaris locals a
l’espai Coworking del Polígon Industrial de l’Altet, el nou programa oferirà subvencions a les empreses locals
per a la contractació de joves ontinyentins en situació d'atur d’entre 18 i 29
anys així com per als majors de 45 anys durant un període mínim de 6 mesos, i a
més, es dissenyarà una formació específica per millorar l’adequació de la
persona a contractar al lloc de treball.
Jorge Rodríguez explicava que “les mesures per
afavorir l’ocupació sempre ha estat un dels trets distintius del nostre Govern.
L’atur, que va arribar a ser de 4898 persones, és ara de 2733, una davallada de
més del 40% a la que hem contribuït amb
nombroses mesures i línies de treball en les que volem aprofundir i fer noves
passes. Per això al nostre programa contemplem accions com aquest programa, amb el que volem que la
gent d'Ontinyent puga trobar un lloc de feina digne a la nostra ciutat, i al
mateix temps, ajudar a les empreses de la ciutat a formar-los en les
necessitats especifiques dels llocs de treball que necessiten”, manifestava.
Igualment, el cap de llista de La Vall Ens Uneix
presentava altres propostes de la seua formació en matèria de promoció
econòmica, com ara la creació dels premis “Ontinyent Impulsa” a projectes innovadors d’empreses locals en marxa i a la promoció de
l’emprenedurisme per a centres educatius; o la realització de treballs per al
desenvolupament de 50.000 m2 de nou sol industrial, gestionat directament per
l’Ajuntament, per a ampliar l’oferta de terrenys industrials a la ciutat i
facilitar així la implantació de noves empreses.
Altres mesures plantejades son l’impuls al Centre
per a la Reactivació Econòmica d’Ontinyent (CREC) facilitant espais per a la
realització d’activitats econòmiques i socials, i convertir-lo en un centre de
formació, inserció laboral, empreniment, innovació tecnològica, espai de
networking, etc; la renovació del “Mercat Municipal” i el seu entorn, dotant a la zona del mercat
municipal d’un major atractiu amb una millora integral; o l’incrementarem les
ajudes a empreses i autònoms destinades a la internacionalització com són les
ajudes per a la participació en fires nacionals i internacional i per a la
confecció de catàlegs.
També s’impulsarà el Pla de Marketing de la
ciutat amb diferents campanyes publicitàries per donar a conèixer Ontinyent com
a ciutat comercial i de serveis amb l'objectiu d'atraure un major número de
visitants dels pobles i comarques veïnes, i també com a ciutat industrial, per
a atraure a noves empreses. S’impulsarà igualment la Xarxa
d’Ambaixadors de la ciutat, com a instrument que permeta aprofitar el talent de
la gent naixcuda o relacionada amb Ontinyent i que desenvolupe la seua
activitat professional en altres llocs del món, tant per a ajudar a la
internacionalització de les nostres empreses locals com per a facilitar el
retorn dels membres de la Xarxa. “En definitiva”, assenyalava l’alcalde, “si millora l’economia,
millora tot, i per això continuarem apostant de forma contundent per la
indústria, la construcció, la rehabilitació, el comerç i l’hosteleria i per
totes les mesures que contribuisquen a promoure l’economia de la ciutat i a que
les xifres d’atur continuen baixant”, concloïa.