Pàgines

divendres, 26 de juny del 2026

Ens Uneix lamenta que el portaveu del PP utilitze el fem per evitar que el tiren de la llista

 


El grup municipal d’Ens Uneix a Ontinyent ha lamentat que el portaveu del PP, Rafa Soriano, estiga utilitzant la crítica al nou sistema de residus per evitar que el seu partit el tire de la llista electoral a les properes eleccions municipals. Des d’Ens Uneix s’ha demanat als populars “que s’aclarisquen” ja que la Conselleria de Medi Ambient va elogiar el procés d’implantació del nou sistema a Ontinyent, “i ara, en una mostra perfecta d’incoherència i irresponsabilitat, el portaveu del grup municipal Partit Popular tracta d’emprar aquest assumpte com a mitjà per a fer soroll i reivindicar-se com a candidat, ja que segurament li haja arribat alguna opinió que tenen d’ell al seu partit a València”.

 

Des d’Ens Uneix es veu “sorprenent” que Soriano intente sembrar dubtes sobre el nou model i arriba fins i tot a demanar dimissions, mentre els seus propis companys a  la Conselleria de Medi Ambient de la Generalitat Valenciana han reconegut públicament el treball realitzat per l'Ajuntament d'Ontinyent, posant-lo com a exemple en la implantació del nou sistema de recollida de residus. Per als municipalistes, “és difícil entendre que el mateix partit que des de València reconeix l'esforç tècnic i organitzatiu desplegat a Ontinyent, ací s’opte per alimentar una campanya de desgast basada en el catastrofisme i la desinformació en busca del rèdit polític fàcil i immediat. Soriano sembla haver optat per exercir més de portaveu dels qui volen que el sistema fracasse que de representant dels interessos generals d'Ontinyent, i això és especialment greu quan estem parlant d'un servei públic essencial que necessita la implicació de tota la ciutadania perquè funcione correctament”.

 

Els municipalistes també apunten que “sorprén igualment que parle de falta d'informació quan bona part de les preguntes que formula tenen resposta des de fa mesos tant a la web municipal com als canals oficials d'Ontinyent Recicla, i han estat explicades reiteradament en més de 75 reunions amb una participació superior a les 5.000 persones. Abans de parlar d'opacitat, convindria fer un mínim esforç per a informar-se. I encara resulta menys rigorós presentar aquest projecte com una improvisació, quan el nou model és el resultat de més de cinc anys de treball, d'un Pla Local de Residus aprovat el 2021 després d'un ampli procés participatiu, sense cap vot en contra i sense que l'oposició, en la que estava el Partit Popular, presentara cap al·legació”.

 

Ens Uneix lamenta finalment que el portaveu del PP opte per l'estratègia del "quan pitjor, millor", i que estiga més interessat a amplificar qualsevol problema que a demanar responsabilitat davant conductes incíviques que perjudiquen el conjunt de la ciutadania, una ciutadania “que en la seua gran majoria està demostrant més responsabilitat que alguns dirigents polítics”.

 

 

Ens Uneix lamenta que el portaveu del PSOE vullga per a Ontinyent "un empastre com el de Dénia"

 


El grup municipal d'Ens Uneix ha lamentat les declaracions del portaveu socialista José Antonio Martínez sobre el nou model de recollida de residus d'Ontinyent i considera "profundament contradictori" que qui va participar tècnicament en el contracte del servei de residus de Dénia pretenga ara donar lliçons sobre com ha de gestionar-se aquest servei. "Si el model que el senyor Martínez va ajudar a implantar a Dénia és el que vol per a Ontinyent, des d'Ens Uneix ho tenim molt clar: no el volem", assenyalen.

 

Des del grup municipal recorden que el contracte desenvolupat a Dénia ha estat envoltat durant els últims anys de nombroses crítiques per problemes de funcionament dels contenidors intel·ligents, deficiències en la prestació del servei, fortes pujades de la taxa de residus, revisions a l'alça del cost del contracte i un creixent malestar ciutadà per la situació de la neteja urbana. "Resulta sorprenent que el senyor Martínez presente ara els contenidors intel·ligents com la gran alternativa al model d'Ontinyent, quan el municipi on ell ha participat en el desenvolupament del contracte és precisament un dels exemples que més problemes ha acumulat en la seua implantació", afegeixen.

 

Ens Uneix considera que el portaveu socialista "ha abandonat qualsevol voluntat de fer una oposició constructiva" per instal·lar-se en una estratègia de desgast permanent. "És especialment preocupant l'actitud política que ha mantingut des del primer dia de la implantació del servei. Fins i tot el mateix dia que començava el nou model, les xarxes socials del PSPV d'Ontinyent publicaven una cançó amb el missatge 'Hui la liem', alimentant un clima de confrontació social absolutament irresponsable al voltant d'un servei públic essencial". "Quan un responsable polític contribueix a generar la sensació que tot és un fracàs abans fins i tot que el sistema haja pogut consolidar-se, està afavorint actituds incíviques que acaben perjudicant els veïns i veïnes que sí estan complint les normes. Qui abandona residus fora dels espais habilitats o utilitza incorrectament el servei no perjudica el Govern; perjudica tota la ciutadania que paga el servei i que està fent un esforç per adaptar-se al nou model".

 

Des d'Ens Uneix també rebutgen que el PSPV intente presentar el projecte com una improvisació. "Parlem d'un model que porta anys preparant-se, sustentat en informes tècnics, econòmics i jurídics, en un Pla Local de Residus aprovat pel Ple i en una licitació avalada pels serveis tècnics municipals. Posar en dubte aquest treball no té cap ni peus, especialment quan qui ho fa coneix perfectament el funcionament de l'administració".

 

El grup també considera contradictori que Martínez reclame més separació en origen mentre combat el sistema que precisament persegueix aquest objectiu. "És difícil defensar que cal reciclar més i oposar-se sistemàticament a les eines que permeten aconseguir-ho". En aquest sentit, recorden que Ontinyent ja ha implantat bonificacions fiscals vinculades a les aportacions de matèria orgànica, dins de les possibilitats que permet la legislació vigent, i que abans de posar en marxa el servei s'han celebrat més de 75 reunions amb una participació superior a les 5.000 persones, a més de campanyes informatives específiques als barris, disseminat, urbanitzacions, mercat, centres educatius i associacions.

 

Finalment, des d'Ens Uneix es demana al PSPV que "abandone la competició que manté amb el Partit Popular per veure qui és capaç de generar més soroll i més crispació al voltant d'un servei públic. Ontinyent necessita una oposició responsable que faça aportacions útils i constructives, no una cursa permanent per intentar convertir qualsevol incidència dels primers dies en una oportunitat electoral. Nosaltres continuarem fent el contrari: escoltar la ciutadania, introduir millores i treballar perquè el nou model funcione cada dia millor".

 

dimarts, 16 de juny del 2026

Ens Uneix lamenta que el PSOE reprove que Natàlia Enguix haja aconseguit 20 milions d'inversions per a la Vall d'Albaida

 


El grup polític Ens Uneix ha respost a la proposta del partit socialista de reprovació a la vicepresidenta primera de la Diputació de València en el plenari d’aquest dimarts, una proposta que ha pogut eixir endavant amb el suport de VOX, PSOE i Compromís. Des de la formació municipalista s’ha destacat la gestió de manera eficient dels recursos que arriben a tots els municipis de la província, per damunt de colors polítics, “enfront de la política d'artifici i el circ de l'oposició”. Un circ que respon directament a la necessitat del portaveu del PSOE, Carlos Fernández Bielsa, de justificar davant els seus alcaldes el fet de no haver sabut pactar els pressupostos.

 

La vicepresidenta primera de la corporació provincial i diputada de la comarca de la Vall d’Albaida, Natalia Enguix, ha afirmat tindre la consciència molt tranquil·la i ha defés el projecte polític d’Ens Uneix. Durant la seua intervenció, Enguix s’ha adreçat al portaveu socialista, Carlos Fernández Bielsa, per a assenyalar que "mai he ocultat qui soc ni a qui represente" i que forma part d'un projecte "on no servim a cap aparell que ens diga el que hem de fer i pensar". Així mateix, li ha recordat que Ens Uneix és "eixe partit amb el qual, senyor Bielsa, no va voler sentar-se a negociar un pacte de govern fins que era ja massa tard".

 

La representant d'Ens Uneix ha argumentat que la raó principal per la qual volen reprovar a la diputada és perquè "estan en contra d’Ontinyent i de la Vall d’Albaida. Estan en contra de portar inversions milionàries a la nostra comarca. I estan contra de què els nostres veïns i veïnes confien amb nosaltres i ens donen tot el seu suport". Enguix ha destacat que els més d'11.000 vots els situaren en la Diputació amb la finalitat de defensar els interessos del territori, on els socialistes són "la tercera força política… i baixant. I és això el que no soporten". Davant d'això, ha preguntat irònicament: "Però es pensen que als veïns i veïnes d’Ontinyent i la Vall d’Albaida estan hui preocupats d’esta xirigota que han montat?". En este sentit, ha assegurat que Bielsa "està fent-nos un favor" perquè "està situant al seu partit i a tots aquells que se sumen a esta reprovació en contra dels interessos d’Ontinyent i de la Vall d’Albaida".

 

Natalia Enguix ha contraposat directament la situació de l'oposició als fets i a les xifres de la gestió realitzada: "Nosaltres no hem perdut el temps. Ens hem dedicat a aprovar inversions destinades als pobles de la comarca de la Vall d’Albaida per valor de 20 milions d’euros. Uns diners que han servit per a finançar més de 40 projectes. Eixe és l’aval amb què ens presentarem a les pròximes eleccions".

 

Respecte a les àrees de gestió d'ajudes, la diputada ha continuat exposant el balanç de la formació: "I ja que estem amb fets i amb xifres, li parlaré també de polítiques progressistes de veritat. No d’artifici, com les seues. Des de 2023 hem triplicat les ajudes per a Igualtat fins a prop de 2 milions per a les associacions i la Xarxa de Municipis contra la Violència de Gènere. Una Xarxa a la qual s'ha adherit el 90% dels ajuntaments i mancomunitats de la província".

 

En matèria de Memòria Democràtica, la vicepresidenta ha afirmat: "Som la institució de referència en memòria per a familiars de persones represaliades, col·lectius i associacions, amb més de dos milions d'euros de pressupost anual i l'ampliació de la plantilla per a atendre els projectes i difondre una visió didàctica de la memòria". En este punt, ha afegit que "algun dia vosté des de Mislata podria impulsar algun projecte de Memòria".

 

Finalment, Enguix ha remarcat que esta moció no li afecta i ha conclòs reafirmant quines són les seues vertaderes prioritats en la gestió diària: "He d'admetre, senyor Bielsa, que no m'ha llevat la son esta reprobació. Molt per damunt de la seua política d'artifici, em preocupa el que pensen de mi els veïns i veïnes de la meua comarca i de la resta de comarques; els col·lectius memorialistes, les associacions de dones i les persones que, per a bé o per a mal, es poden veure's afectades pel meu treball. I d’això estem tremendament satisfets".

divendres, 29 de maig del 2026

La Diputació ajorna la tramitació del Pla de grans municipis en suspendre's les negociacions del pressupost

 


L’àrea de Cooperació Municipal de la Diputació de València ha suspés la tramitació del Pla de Municipis Majors de 50.000 habitants (destinat a València, Paterna, Torrent, Sagunt i Gandia) després que s’haja conegut que les negociacions dels pressupostos de 2026 estan interrompudes. 

 

Segons han explicat des de l’àrea que dirigeix la vicepresidenta primera, Natàlia Enguix, “ara no es donen les condicions” per a continuar amb la tramitació d’unes ajudes extraordinàries que van a suposar per a la Diputació un desemborsament de 10 milions d’euros. “Fins que no s’aclarisca si van a haver nous pressupostos, este Pla no es podrà posar en marxa perquè formen part de la negociació” dels comptes de la Diputació per a este any: “si no n’hi han pressupostos és difícil que des de Cooperació Municipal es tramite l’expedient” d’unes ajudes que, segons recorden des del Departament de Natàlia Enguix, “son extraordinàries, no estaven previstes per a 2026 i, per tant, formen part de negociacions polítiques que ara mateix estan suspeses”, insisteixen.

 

En aquesta mateixa línia, fonts d’Ens Uneix, soci de Govern del PP en la Diputació de València, han exposat que “en estos moments” existeixen “altres prioritats” que repartir 10 milions d’euros entre els municipis més grans de la província, i aposten per destinar 5 milions d’euros més al Bons Comerç, que passarien a tindre 15 milions per a enguany, i altres 5 milions al Pla de Recuperació del Patrimoni Valencià, que tindria 15,5 milions d’euros, i permetria subvencionar els projectes que han quedat fora per falta de diners: “per a nosaltres és més prioritari que Tuéjar puga recuperar l’edifici històric de la Posada o que Buñol aconseguisca arribar a temps de salvar la Torre del Homenaje, per posar dos exemples de projectes que necessiten de la Diputació per executar-se”, asseguren des d’Ens Uneix. 

dimarts, 19 de maig del 2026

La Diputació rebutja gràcies al vot d'Ens Uneix “la prioritat nacional” de Vox

 


La Diputació de València ha rebutjat este dimarts la moció de “mesures per a garantir la prioritat nacional” presentada pel grup Vox gràcies al vot en contra d’Ens Uneix. La proposta plantejava restringir l’accés de la població estrangera a les ajudes socials, els serveis públics, el sistema sanitari i els programes d’habitatge.

 

La vicepresidenta primera de la Diputació i portaveu d’Ens Uneix, Natàlia Enguix, ha explicat el sentit del vot durant el debat plenari, exposant que “votarem en contra de qualsevol proposta política que perjudique la població immigrant”. En este mateix sentit, Enguix ha defensat l’accés universal de la ciutadania als pilars bàsics del benestar social, argumentant que “totes les persones tenim dret als serveis públics, als serveis socials, a la vivenda, a l'educació o a la sanitat”. La portaveu ha incidit que “ningú és més que altre. Totes les persones som iguals i per això defensarem la igualtat de totes les persones que viuen al nostre país”.

 

Per altra banda, en el mateix plenari la portaveu ha mostrat el seu suport a les reivindacions del professorat i ha defensat l’educació pública. En este sentit, Enguix ha manifestat que “l'escola pública és la major garantia d'igualtat d'oportunitats que tenim”.

 

Sobre este posicionament, Natàlia Enguix ha remarcat que tant el rebuig a la discriminació que demanava Vox com la defensa d'un ensenyament públic i en la nostra llengua són pilars innegociables d’Ens Uneix per a garantir una societat amb igualtat de drets. La portaveu ha insistit que des d'Ens Uneix es treballa de manera activa per frenar qualsevol retrocés social en la institució provincial, demostrant que el partit s'ha convertit en el vertader “dic de contenció de l'extrema dreta”. “Nosaltres no ens quedem en declaracions de intencions; es demostra amb este vot en contra cap a la prioritat nacional i amb el vot a favor de la defensa de les reivindicacions del professort, però també amb fets de govern diaris, blindant els serveis públics, com són les polítiques d’igualtat i la memòria democràtica de la Diputació”, ha assegurat Enguix.

 

Com a mostra d'esta línia d'actuació al capdavant de les àrees de govern, la portaveu d'Ens Uneix ha posat en valor la gestió en la delegació de Memòria Democràtica, que compta en este exercici de 2026 amb un pressupost global de 2 milions d'euros. Enguix ha explicat que estos recursos es tradueixen directament en iniciatives de gran calat com les línies d'ajudes a ajuntaments i associacions, el projecte d’investigació María 'La Jabalina', el programa de 'Memòria a l'escola', exposicions de relleu com la de Luis Vidal Corella, o la presentació de diverses publicacions i llibres d'investigació històrica en el territori.

 

Finalment, en matèria d’Igualtat, Natàlia Enguix ha destacat l’aposta de la Diputació per “blindar i reforçar unes polítiques que contribuïxen a avançar cap a una societat més justa i igualitària”. La vicepresidenta primera ha recordat que la corporació provincial ha triplicat els recursos econòmics destinats a esta àrea durant els últims tres anys, una inversió que en 2026 ja s’ha traduït en ajudes directes a 68 col·lectius i entitats socials valencianes.