Natàlia Enguix explicava que “les zones del territori espanyol que es beneficiaran del nou projecte impulsat pel Ministeri tenen un volum de població molt inferior a les comarques centrals per on passa la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi. La Comunitat Valenciana pateix un abandonament en matèria de finançament i d'inversió en el transport ferroviari, i com explica la plataforma de defensa per la línia del tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, per avançar cap a un model realment verd i sostenible, caldria replantejar de manera profunda el model econòmic, de consum i de transport, i de moment, no hi ha ni una aposta coherent en el servei ferroviari”.
La diputada apuntava que “també cal tenir en compte que la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat té pendent des de fa anys la renovació del servei públic de transport de viatgers per carretera a la Vall d’Albaida i que les obres de desdoblament de la CV 60 en el seu tram L’Olleria-Terrateig, depenent de la Generalitat Valenciana, continua sense tindre data d’inici malgrat ser un tram amb alta sinistralitat. Vist que la situació del transport públic tant ferroviari com per carretera a la comarca de la Vall d’Albaida necessita d’importants inversions per impulsar l’activitat econòmica i evitar el despoblament dels nostres municipis, pensem que la Diputació i la Conselleria deurien sumar-se a la nostra proposta i traslladar-la al Ministeri”, manifestava. Esta moció també es debatrà al proper plenari de l’Ajuntament d’Ontinyent.