Pàgines

dimecres, 10 de juliol del 2019

El diputat de la Vall Ens Uneix recolza la investidura de Toni Gaspar “perquè done continuïtat al gran treball encetat per Jorge Rodríguez”


Joan Sanchis Cambra, regidor de Territori i segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament d’Ontinyent, es des d’aquest dimecres el primer diputat pel partit judicial de La Vall d’Albaida per La Vall Ens Uneix a la Diputació de València. Al ple constitutiu de la nova corporació de l’ens, que tenia lloc al Palau de la Batlía, Sanchis votava en favor de la investidura de l’alcalde de Faura, el socialista Toni Gaspar, com a president de la institució “perquè done continuïtat al gran treball encetat l’anterior legislatura pel President Jorge Rodríguez”.

Sanchis, que acudia arropat d’un nombrós grup de militants de La Vall Ens Uneix, protagonitzava hui un fet històric, en ser el primer representant de la comarca a la Diputació de València al marge dels grans partits, apuntant com a objectius en la seua primera intervenció després d’assumir el càrrec “a treballar en tot moment per defensar els interessos d’Ontinyent i La Vall d’Albaida, i impulsar la comarcalització de la Diputació de València”, manifestava. L’ontinyentí, al seu discurs, posava en valor la identitat i capacitats de la població d’Ontinyent i els pobles de la seua comarca, de la que es sent orgullós, “una comarca orogràficament complexa però amb una immensa capacitat d'esforç i superació”, que ha estat descrita com “la Toscana valenciana”.

Com a ciutadà, Joan Sanchis també es mostrava “orgullós del treball que fan els representants polítics d’Ontinyent en les diferents institucions. Per això, el 67% dels ontinyentins hem donat un suport massiu al nostre alcalde, a Jorge Rodríguez, amb 17 dels 21 regidors de la Corporació municipal, perquè ell amb el seu treball tant des de l'Ajuntament com des de la Diputació, ha contribuït d'una manera decisiva a la major transformació que els ontinyentins hem viscut a la nostra ciutat ens els més de 40 anys de la recent etapa democràtica. Som qui som, no el que alguns han volgut fer creure que som”, puntualitzava.

En parlar de Jorge Rodríguez, Joan Sanchis repassava algunes de les fites que va assolir al capdavant de la Diputació, una nova Diputació amb criteris objectius per al repartiment de les subvencions, on es va posar en marxa el Fons de Cooperació Municipal amb menys subvencions finalistes i més respecte a l'autonomia local. El nou diputat tenia paraules d’agraïment per als alcaldes i regidors de La Vall Ens Uneix i posava de relleu la seua intenció de ser la veu de tots els pobles de La Vall d’Albaida en una legislatura “que ha de ser la de la comarcalització de la Diputació de València, per tal de fer-la accessible i pròxima als nostres veïns i veïnes, a totes les comarques de la província”.

Al llarg de la seua intervenció Sanchis mencionava tots i cadascun dels 34 pobles de La Vall d’Albaida “que tindran veu en esta sala de plens”, així com elements emblemàtics de la ciutat i la comarca com el Campanar de La Vila, el riu Clariano o el cim del Benicadell, així com a la tradició industrial, la capacitat d’innovació o la recent aposta per la Universitat. Igualment al·ludia a Caixa Ontinyent i la posava com a “exemple viu del saber fer d'una terra i d'una gent que nos ens asustem davant els reptes i les dificultats”. En aquest sentir aprofundia en mentar al seu avi, “que estarà hui ben orgullós del seu poble, Ontinyent, que davant les injustícies, les mentides o la violència es rebel·la, perquè som gent de principis i valors, que posem sempre per damunt de tot a les persones”, manifestava.

Per això, finalitzava, La Vall Ens Uneix arriba a la Diputació “a tendir la mà, a sumar, a col·laborar, perquè sempre hem sigut i serem exemple del que és la lleialtat institucional. som gent de principis i valors, creem en les persones, per això, hui, hem donat el nostre suport al President Toni Gaspar, perquè sabem que ell també aposta per les persones i perquè continuarà treballant pels nostres pobles i ciutats, defensant i continuant el gran treball fet l'anterior legislatura pel President Jorge Rodríguez. Esperem de la seua presidència i del govern de la Diputació el tracte que mereixem”, concloïa.

dijous, 20 de juny del 2019

Joan Sanchis, elegit diputat d’Ontinyent per La Vall Ens Uneix



Joan Sanchis, regidor de Territori de l’Ajuntament d’Ontinyent i membre de La Vall Ens Uneix, serà el diputat representant del partit judicial d’Ontinyent a la Diputació de València en la legislatura que ara comença. Sanchis, que era elegit ahir dimecres per la unanimitat dels 28 regidors i regidores de La Vall Ens Uneix obtinguts a la comarca als últims comicis municipals, compareixia hui en roda de premsa junt a l’alcalde d’Ontinyent i líder de la formació, Jorge Rodríguez, i la també regidora i membre del partit Natalia Enguix.

Jorge Rodríguez felicitava Sanchis i destacava que “estem davant un fet molt important per a la ciutat, perquè va a ser la primera vegada a la història en què tindrem un diputat que només deurà obediència a la ciutadania d’Ontinyent i La Vall d’Albaida. Comptar amb una marca pròpia ens permetrà defensar els interessos de la ciutat i la comarca sense cap interès partidista”. L’alcalde incidia en què “anem a fer valdre l’agenda d’Ontinyent i La Vall d’Albaida a les institucions superiors, però també anem a fiscalitzar el treball que es realitze i a vetllar perquè continue el canvi que va haver la passada legislatura i que es tracte igual a tots els pobles i les subvencions s’atorguen seguint criteris objectius”, assenyalava.

Joan Sanchis agraïa “el suport massiu dels veïns i veïnes d’Ontinyent i de localitats com El Palomar i Bufali, perquè gràcies a ells i elles hem aconseguit el diputat i ara podrem defensar els seus interessos a València”. El nou diputat comarcal avançava que “anem a treballar per aconseguir les subvencions a que tenim dret als nostres municipis, i també volem ser la corretja de transmissió amb les associacions i empreses perquè obtinguen els màxims beneficis que puguen haver. La nostra vocació es comarcalista i anem a treballar per defensar sempre els interessos especialment d’Ontinyent però també de tota La Vall d’Albaida”, afegia.

Natalia Enguix feia extensiva la felicitació del grup municipal de La Vall Ens Uneix a l’Ajuntament d’Ontinyent i de tot el partit a Sanchis, del que deia que “representarà i defensarà perfectament els interessos de la ciutat i la comarca, i complirà amb els objectius previstos”. El nou diputat, que començarà a exercir com a tal quan es constituisca el proper 20 de juliol la nova corporació de la Diputació de València, es posava a disposició de la ciutadania per rebre els seus suggeriments.

dilluns, 27 de maig del 2019

Jorge Rodríguez: “La ciutadania d’Ontinyent ha dit alt i clar que al seu alcalde no el trien a València ni a Madrid”



“Vull donar les gràcies a la ciutadania d’Ontinyent. El que la ciutadania d’Ontinyent ha fet hui es llançar un missatge de dignitat, dient alt i clar que als alcaldes d’Ontinyent els triem en Ontinyent, ni a València ni a Madrid”. Amb estes paraules l’alcalde d’Ontinyent i cap de llista de La Vall Ens Uneix, agraïa anit a la seu del seu partit l’històric suport rebut a les eleccions municipals celebrades aquest diumenge, on la seua formació aconseguia 12.223 vots i 17 dels 21 regidors i regidores possibles a l’Ajuntament d’Ontinyent, superant el rècord de vots i regidors assolit pel propi alcalde a nivell municipal als anteriors comicis.

L’alcalde felicitava la resta de partits “i especialment a PP i Compromís, que estaran també presents a la corporació” i tenia paraules de record per als seus pares “que hui estarien molt contents”. També agraïa el treball “a tot l’equip que heu estat amb mi. La veritat és que ho hem passat mal, han sigut anys durs, però la veritat es que si algo teníem clar a esta candidatura es que com deia el nostre lema veníem a donar-ho tot per Ontinyent. Això la gent d’Ontinyent ho ha tingut molt clar, i per això ens ha donat aquest suport masiu, perquè la gent d’Ontinyent si algo sap es la veritat sobre el seu alcalde, i no els fa falta que els la conten fora”, manifestava.

Jorge Rodríguez continuava donant les gràcies “a tot el món que ens ha votat, i que ha volgut donar suport a un projecte que partia de l’aval de la gestió. La gent ha sabut valorar també el treball que veníem fent, amb un projecte que a més és una clara representació de la societat ontinyentina, un projecte que sense dubte ha merescut un suport molt important, i pel qual donem les gràcies a Ontinyent”, concloïa.

La Vall Ens Uneix guanya les alcaldies de Bufali i El Palomar

Les eleccions municipals d’aquest diumenge també suposaven per a La Vall Ens Uneix aconseguir les alcaldies de El Palomar i Bufali, on Jordi Vila i Estefanía Mollá han aconseguit majoria absoluta, a més d’aconseguir dos regidors a l’Ajuntament de Benissoda.

dijous, 23 de maig del 2019

Pep Botifarra: “Jorge Rodríguez és una bona persona i el recolze on faça falta”



“Jorge Rodríguez és una bona persona i el recolze on faça falta, i no em desdic”. Així ho manifestava el conegut cantaor xativí Pep Botifarra, en l’acte de campanya de La Vall Ens Uneix que omplia aquest dijous la Plaça de la Concepció d’Ontinyent de públic i emocions. Un acte dedicat a parlar de les festes i tradicions, on a més de Jorge Rodríguez i Pep Botifarra intervenien la regidora Sayo Gandia, i l’expresident de la Societat de Festers, Jose Rafael Sanchis, tots dos membres de la llista de La Vall Ens Uneix.

Al llarg de l’acte es repassaven les accions empreses pel Govern d’Ontinyent liderat per Jorge Rodríguez per posar en valor les festes i tradicions locals, entre elles les gestions per a aconseguir la declaració de BIC (Be d’Interés Cultural) de les Ambaixades de Moros i Cristians, la Baixada del Crist, i el Cant dels Angelets de les Festes de la Purísima, així com la continuïtat que es vol donar al treball per a aconseguir la declaració dels Moros i Cristians com a Festa d’Interès Turístic Internacional.

Però sobretot va estar un acte marcat per les cançons de Pep Botifarra, que servien com a connexió entre les diverses intervencions i que eren rebudes entre continus somriures i aplaudiments per part dels presents. El “cantaor” va rebre nombroses mostres d’afecte i també les va donar, deixant especialment clara la seua estima per Jorge Rodríguez com a persona i com a polític: “Jo sé que ho ha fet bé tots estos anys, i la persona que ho ha fet bé, que torne a repetir, ni mes ni menys, i no em desdic”, manifestava.

L’alcalde també tenia paraules d’agraïment cap a Botifarra i també per al públic “per l’estima i calor que ens esteu transmetent en tots els actes”, i exposava als i les presents que “hi ha una dita que és que qui estiga bé que no es menege, i per això us demanem l’oportunitat de gestionar els més de 30 milions d’euros en inversions que hem aconseguit en esta legislatura”. Jorge Rodríguez incidia en què “volem seguir treballant per donar a la ciutat tot allò que es mereix de la mà d’un partit, La Vall Ens Uneix, que combina la garantia que dona l’experiència amb gent més jove i que entra amb força a la política, un partit que en definitiva és el que més s’assembla a Ontinyent”, concloïa. Després d’una última interpretació del tema “Malaguenya de Barxeta” a petició del públic, Jorge Rodríguez, Pep Botifarra i els i les membres de la llista de La Vall ens Uneix acomiadaven l’acte entre aplaudiments i abraçades per part dels presents.

La Vall Ens Uneix tancarà la campanya amb un sopar de germanor al CEIP Bonavista

La Vall Ens Uneix ha anunciat que el seu acte de cloenda de campanya tindrà lloc aquest divendres a partir de les 21:00 hores al CEIP Bonavista, on tindrà lloc un posterior sopar de germanor a partir de les 21:30 hores. Per al sopar caldrà retira tiquets al preu de 5 euros aquest dijous de 19:00 a 20:00 hores, i divendres a la seu de La Vall Ens Uneix fins a les 12:00 hores. El sopar donarà pas a una festa de fin de campanya en l’Almassera.

dimecres, 22 de maig del 2019

Jorge Rodríguez anuncia un Centre d’Economia Verda per facilitar l’estalvi energètic i econòmic a famílies i empreses


L’alcalde d’Ontinyent i cap de llista de La Vall Ens Uneix, Jorge Rodríguez, ha anunciat la creació d’un Centre  d’Economia Verda per facilitar l’estalvi energètic i econòmic a famílies i empreses. Es tracta d’una de les propostes de la formació ontinyentina, amb la qual, explicava l’alcalde, “volem tenir centralitzada en un lloc tota la informació possible al voltant dels recursos i accions que ens poden permetre caminar cap a la sostenibilitat i afavorir l’estalvi, tant pel que fa al consum energètic com per a l’economia de les persones, entitats i empreses, de manera que potenciem un benefici per a totes elles i també per al medi ambient”, manifestava.

Així, el Centre d’Economia Verda oferirà, informació i consells sobre questions com reducció del cost elèctric,  aprofitant les tarifes més òptimes de connexió a la xarxa elèctrica i consum responsable (tarifa amb discriminació horaria, bono social, etc). També al voltant de sistemes d’autoconsum; instal·lació d’aigua sanitària amb sistemes solars; autocompostatge; compra intel·ligent de vehicles elèctrics i ecològics; subvencions per instal·lar mesures d'estalvi d'aigua i electricitat; aprofitament d'energies renovables; mobilitat sostenible o activitats d'educació ambiental. 

Jorge Rodríguez destacava que “el futur passa necessàriament per la sostenibilitat, per cuidar al màxim els recursos naturals, i per apostar per noves vies que permeten no esgotar allò que hem rebut, deixant per al futur un millor legat dels que ens hem trobat. Amb el Centre d’Economia Verda a més volem mostrar que aquesta aposta per la sostenibilitat pot fer-se de manera avantatjosa per a l’economia de les persones i empreses”, concloïa.