El grup municipal d'Ens Uneix ha lamentat les declaracions del portaveu socialista José Antonio Martínez sobre el nou model de recollida de residus d'Ontinyent i considera "profundament contradictori" que qui va participar tècnicament en el contracte del servei de residus de Dénia pretenga ara donar lliçons sobre com ha de gestionar-se aquest servei. "Si el model que el senyor Martínez va ajudar a implantar a Dénia és el que vol per a Ontinyent, des d'Ens Uneix ho tenim molt clar: no el volem", assenyalen.
Des del grup municipal recorden que el contracte desenvolupat a Dénia ha estat envoltat durant els últims anys de nombroses crítiques per problemes de funcionament dels contenidors intel·ligents, deficiències en la prestació del servei, fortes pujades de la taxa de residus, revisions a l'alça del cost del contracte i un creixent malestar ciutadà per la situació de la neteja urbana. "Resulta sorprenent que el senyor Martínez presente ara els contenidors intel·ligents com la gran alternativa al model d'Ontinyent, quan el municipi on ell ha participat en el desenvolupament del contracte és precisament un dels exemples que més problemes ha acumulat en la seua implantació", afegeixen.
Ens Uneix considera que el portaveu socialista "ha abandonat qualsevol voluntat de fer una oposició constructiva" per instal·lar-se en una estratègia de desgast permanent. "És especialment preocupant l'actitud política que ha mantingut des del primer dia de la implantació del servei. Fins i tot el mateix dia que començava el nou model, les xarxes socials del PSPV d'Ontinyent publicaven una cançó amb el missatge 'Hui la liem', alimentant un clima de confrontació social absolutament irresponsable al voltant d'un servei públic essencial". "Quan un responsable polític contribueix a generar la sensació que tot és un fracàs abans fins i tot que el sistema haja pogut consolidar-se, està afavorint actituds incíviques que acaben perjudicant els veïns i veïnes que sí estan complint les normes. Qui abandona residus fora dels espais habilitats o utilitza incorrectament el servei no perjudica el Govern; perjudica tota la ciutadania que paga el servei i que està fent un esforç per adaptar-se al nou model".
Des d'Ens Uneix també rebutgen que el PSPV intente presentar el projecte com una improvisació. "Parlem d'un model que porta anys preparant-se, sustentat en informes tècnics, econòmics i jurídics, en un Pla Local de Residus aprovat pel Ple i en una licitació avalada pels serveis tècnics municipals. Posar en dubte aquest treball no té cap ni peus, especialment quan qui ho fa coneix perfectament el funcionament de l'administració".
El grup també considera contradictori que Martínez reclame més separació en origen mentre combat el sistema que precisament persegueix aquest objectiu. "És difícil defensar que cal reciclar més i oposar-se sistemàticament a les eines que permeten aconseguir-ho". En aquest sentit, recorden que Ontinyent ja ha implantat bonificacions fiscals vinculades a les aportacions de matèria orgànica, dins de les possibilitats que permet la legislació vigent, i que abans de posar en marxa el servei s'han celebrat més de 75 reunions amb una participació superior a les 5.000 persones, a més de campanyes informatives específiques als barris, disseminat, urbanitzacions, mercat, centres educatius i associacions.
Finalment, des d'Ens Uneix es demana al PSPV que "abandone la competició que manté amb el Partit Popular per veure qui és capaç de generar més soroll i més crispació al voltant d'un servei públic. Ontinyent necessita una oposició responsable que faça aportacions útils i constructives, no una cursa permanent per intentar convertir qualsevol incidència dels primers dies en una oportunitat electoral. Nosaltres continuarem fent el contrari: escoltar la ciutadania, introduir millores i treballar perquè el nou model funcione cada dia millor".
