Pàgines

dijous, 3 de novembre del 2022

Ens Uneix destaca que el pressupost d’inversions de la Generalitat a Ontinyent per 2023 “ratifica l’èxit d’uns projectes municipals ben fets”

La Secretària General de Ens Uneix a Ontinyent, Natàlia Enguix, ha destacat que el projecte de pressupost d’inversions de la Generalitat Valenciana a Ontinyent en 2023 “ratifica l’èxit d’uns projectes ben fets, i són fruit d’una fulla de ruta clara del Govern Municipal per transformar la ciutat amb l’ajuda d’altres administracions, com la pròpia Generalitat, la Diputació de València, el Govern d’Espanya i la Unió Europea a través del programa EDUSI”.

 

Enguix recordava que el projecte de major magnitud, el futur nou Hospital, amb 35.536.000 euros, “ha requerit grans esforços per part de la ciutat per tal de traure endavant el projecte, de gestió i també econòmics, com els 2’5 milions de fons propis per adquirir i cedir els terrenys i adequar l’entorn. Cada dia estem més a prop del final d’un llarg camí al què agraïm la resposta de la Generalitat a les nostres demandes”. La també portaveu del grup municipal de la població valora positivament “que per fi també es confirme l’aprofitament de l’edifici de l’actual Hospital a un centre d’atenció a malalts crònics, i que es dote de 400.000 euros esta transformació, que ja va estar avançada per l’aleshores consellera Anna Barceló en una visita a Ontinyent junt al nostre alcalde Jorge Rodríguez”.

 

Natàlia Enguix també destaca els 1’3 milions per a la remodelació dels jutjats, un projecte (retardat per una errada administrativa de la Generalitat) que també va requerir de la compra per 500.000 euros per part de l’Ajuntament de l’antiga fàbrica de Bernabeu i la seua parcel·la per a la seua cessió. Així mateix destacava els 800.000 per a la transformació de la Cantereria o els 350.000 per a la regeneració urbana de La Vila “projectes que han requerit també d’un intens treball des de l’àmbit municipal”, a l’igual que el que s’està fent i és imprescindible “per seguir traent endavant la gestió integral del Pla Edificant, que en 2023 inclourà prop de 10 milions per a actuacions en centres com l’IES l’Estació, CEIP Bonavista o CEIP Martínez”, entre d’altres.

 

La Secretària General de Ens Uneix a Ontinyent recorda que a més dels diners que es consignen per a estes actuacions “l’agilitat i seriositat en la gestió i la bona predisposició conjunta d’Ajuntament i Generalitat permet traure endavant accions com el pla Corresponsables o els diferents projectes en matèria de Medi Ambient, Igualtat o Educació que presentem a subvencions en concurrència competitiva i que acabem obtenint”.

 

La valoració positiva de Ens Uneix al projecte de pressupostos autonòmics a Ontinyent contrasta amb una valoració crítica pel que fa a les inversions en algunes demandes històriques en l’àmbit comarcal que un any més van a seguir demorant-se. El diputat de La Vall Ens Uneix a la Diputació de València, Joan Sanchis, feia especial menció en aquest sentit al “tràgic” retràs en el desdoblament de la CV-60, “amb una partida de 400.000 euros que servirà per als plànols d’una actuació que, al millor dels casos, no veurem com a mínim fins a l’any 2026. El govern del botànic va posar per davant el tram de La Safor, i per això anem a seguir com a mínim 4 anys amb una carretera tràgica, que no deixa de generar accidents greus, i que és vital desdoblar per seguretat i també per articular veritablement la comunicació de la nostra comarca amb la costa”.

 

En parlar de comunicacions a La Vall d’Albaida Joan Sanchis lamentava igualment “la demora sine die d’altre projecte vital per a les nostres comarques, la línia de tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi. Any rere any escoltem anuncis de tot tipus per part del Govern d’Espanya i la Generalitat, que si projectes, que si inversions, el passat estiu es va dir que ADIF invertirà 150 milions en modernitzar la línia, però el ben cert és que passen els anys i la línia segueix sent desaprofitada degut a les seues males condicions. Reclamem una volta més una aposta ferma i seriosa de les administracions superiors pel nostre tren, no té cap lògica omplir-se la boca de la importància del transport públic i no oferir a la ciutadania una alternativa real als vehicles a motor per als desplaçaments interurbans”, remarcava.